Wcześniejsze poznanie klienta, elastyczność i kompleksowość usług
Ekspert Dachser Polska o wymaganiach współczesnej logistyki kontraktowej.
Wcześniejsze poznanie klienta, elastyczność i kompleksowość usług - ekspert Dachser Polska o wymaganiach współczesnej logistyki kontraktowej. | Fot. Dachser
Jakie aspekty są kluczowe we współczesnej logistyce kontraktowej? Andrzej Waszczuk, Manager Contract Logistics Dachser, wskazuje poznanie klienta, dopasowanie usług, ekspercką wiedzę, sprawne połączenie magazynowania z usługami transportu, czy wreszcie odpowiednią lokalizację.
Ekspert Dachser Polska w kilku słowach o jednej z kluczowych usług dla branży TSL i jej klientów.
Specjalizacją firmy Dachser jest transport ładunków drobnicowych (LTL). W ramach logistyki kontraktowej operator łączy przewóz towarów z magazynowaniem, uzupełnionym o spersonalizowane usługi dodatkowe. Dachser Polska skupia się na obsłudze krajowych eksporterów zapewniając klientom zarówno przestrzeń magazynową jak i transport drogowy – w ramach DACHSER European Logistics – oraz lotniczy i morski na całym świecie – w ramach DACHSER Air&Sea Logistics.
Dlaczego warto wybrać logistykę kontraktową?
Kombinacja różnych obszarów działalności logistycznej to doskonałe rozwiązanie optymalizujące wiele procesów klienta – w tym rekrutacji personelu, czy wynajęcia własnego magazynu – a także redukujące koszty. W przypadku wielu przedsiębiorstw logistycznych – w tym Dachser Polska – ta usługa to również postawienie na doświadczenie płynące z realizacji wielu milionów przesyłek rocznie oraz możliwość zaplanowania całego łańcucha dostaw z jedną firmą.
Po pierwsze poznanie.
Przekazanie obsługi łańcucha dostaw zewnętrznemu operatorowi to decyzja strategiczna o bardzo istotnym wpływie na sposób funkcjonowania firmy. Dlatego kluczowe dla operatora logistycznego jest odpowiednie poznanie potrzeb klienta. Zgłębienie procesów pozwala na implementację rozwiązań dopasowanych do potrzeb dużych i średnich przedsiębiorstw, optymalizując ich bilans logistyczny.
Operator nie może ograniczać się do odebrania formularza z zapytaniem i bazować jedynie na liczbach, ale musi zebrać jak najwięcej informacji. Powinien dążyć do spotkania twarzą w twarz i zgłębienia działalności od A do Z. Tylko w ten sposób trafnie określi elementy, które może usprawnić. Obserwując i rozmawiając, weryfikuje, w jaki sposób zaplanować strefę kompletacji, czy zoptymalizować proces pakowania.
Po drugie elastyczność.
Elastyczność w logistyce kontraktowej objawia się w dwóch wymiarach. Po pierwsze elastyczność usług. Dzięki indywidualnemu doradztwu i podejściu do partnera biznesowego, możemy określić o jakie usługi możemy poszerzyć naszą ofertę. W Dachser Polska w zależności od preferencji proponujemy szereg usług dodatkowych dopasowanych do klienta, jak kompletacja, etykietowanie, wstępny montaż, czy budowanie setów.
Drugim aspektem jest elastyczność miejsca w magazynie. Oferując klientom tylko niezbędną liczbę miejsc paletowych w danym momencie, optymalizujemy koszty oraz lepiej wykorzystujemy przestrzeń obiektu. System ten umożliwia sprawną obsługę wielu klientów w ramach jednego magazynu.
Po trzecie – synchronizacja magazynowania z transportem.
Logistyka kontraktowa jest szczególną usługą, ponieważ pozwala na obsługę całego łańcucha dostaw. W Dachser Polska zapewniamy naszym klientom zarówno kompleksowe usługi magazynowania, jak i transportu, ponieważ wierzymy, że powierzenie całego procesu jednej firmie, to gwarancja stabilności. Niezwykle istotnym jest stworzenie zsynchronizowanych systemów zarządzania magazynem oraz transportem. Na takie rozwiązanie postawiliśmy w Dachser Polska, gdzie Mikado – globalny system zarządzenia magazynem (WMS) Dachser – idealnie współgra z globalnym systemem transportowym. Możliwość konsolidacji towarów na terminalach dzięki codziennym połączeniom do wszystkich oddziałów Dachser w Europie ułatwia organizację codziennych dostaw towarów naszych klientów do najdalszych zakątków naszej sieci.
Po czwarte – lokalizacja dobra do rozwoju.
Oferując usługę logistyki kontraktowej operator musi mieć w zanadrzu obiekty w odpowiednich lokalizacjach, które będą atrakcyjne dla działalności i planów klienta. W Dachser Polska stawiamy przede wszystkim na współpracę z eksporterami, więc nasza lokalizacja musi zapewniać dobry dostęp do rynków zagranicznych. Nasze centra logistyczne lokalizujemy blisko szlaków komunikacyjnych w ważnych biznesowo regionach. Z drugiej strony jako część globalnej sieci nasze lokalizacje muszą zapewnić sprawną dystrybucję na terenie kraju przesyłek z całego świata. Dlatego można zobaczyć nasze obiekty w Strykowie koło Łodzi (węzeł A2 i A1), w okolicach Poznania (S10 i A2), Wrocławia (A4 z S8), Szczecina (S6), Warszawy (przy A2) i Rzeszowa (A4). Strategiczne lokalizacje posiadamy również w Sosnowcu i Gdańsku. Pierwsza, dzięki sąsiedztwu drogi S1, znajduje się 10 minut drogi od autostrady A4 i 30 minut od węzła autostrady A1 i A4. Nasze magazyny logistyczne tworzą zintegrowane funkcje z terminalami przeładunkowymi. To stwarza doskonałe warunku do obsługi przesyłek eksportowych na wiele europejskich rynków, dając sprawne połączenie z granicami czeską, niemiecką, czy ukraińską.
Magazyn w Gdańsku położony jest w sąsiedztwie autostrady A1 – leżącej w VI transeuropejskim korytarzu transportowym. To otwiera obiekt na sprawny transport drogowy i zapewnia połączenia z ważnymi ośrodkami centralnej i zachodniej Europy jak Berlin, Bruksela, Paryż. Ponadto bliskość międzynarodowego lotniska oraz portu w Gdańsku odkrywają potencjał nie tylko dla transportu europejskiego, ale również globalnego.
Dachser Polska regularnie poszerza swoją działalność w ramach logistyki kontraktowej, dysponując obecnie ponad 26 tys. m kw. powierzchni terminalowej i 29 tys. m kw. magazynów. Firma oferuje magazynowanie z szeregiem usług dodatkowych i niezbędne doświadczenie, które łączy z globalną siecią transportu.
« powrót