Transport drogowy
Wodorowe autobusy dalekobieżne
HH
Wprowadzenie na drogi pierwszych w Europie autobusów dalekobieżnych zasilanych ogniwami paliwowymi zapowiedział FlixBus. Projekt prowadzony będzie we współpracy z firmą Freudenberg Sealing Technologies.
Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi planowo będą mogły przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 km, a samo tankowanie takiego pojazdu ma zajmować maksymalnie 20 min. Cechy wydajności tych pojazdów, takie jak moc i przyspieszenie, mają odpowiadać obecnym standardom autobusów dalekobieżnych.
W pierwszej fazie projektu, w nową technologię zasilania wyposażona zostanie wybrana część floty FlixBusa. Wstępne rozmowy z producentami, mające na celu opracowanie autobusów do tego przedsięwzięcia, już się rozpoczęły.
Jednocześnie spółka FlixMobility ogłosiła, przedstawiając swój plan działania na rzecz ochrony klimatu, że do 2030 r. chce osiągnąć 100% neutralności dla środowiska.
« powrót