Za rok w innym miejscu?
W Warszawie odbyły się targi TransLogistica 2019
Początek listopada już tradycyjnie należał do targów TransLogistica. Tym razem VII edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki odbyła się w dniach 5-7 XI. Znów pod tym samym adresem w Warszawie, w EXPO XXI na ul. Prądzyńskiego, ale tym razem już w dwóch głównych halach. I miejsca zdaje się powoli brakować. Za rok lub dwa trzeba będzie przenieść targi w inne, obszerniejsze miejsce?
Kolejny rok, kolejny rekord liczby wystawców i odwiedzających. Niegdyś z wolna się rozpędzający, dzisiaj to już główny motor napędowy branży w Polsce, a pewnie i całej Europie Środkowej. 280 firm z kraju i ze świata. W zeszłym roku było 240, w 2017 r. 190. Rozwój co najmniej dynamiczny. A trzeba dodać, że wśród tych tegorocznych 280 wystawców było aż 45% z zagranicy - z wielu krajów unijnych, ale także z Rosji, Białorusi, Chin czy Indii.
Merytoryka. Pierwszego dnia targów odbyła się duża, całodzienna konferencja zorganizowana przez Krajową Izbę Gospodarczą i Ośrodek Studiów Wschodnich, "Polski "Hub" na Kolejowym Jedwabnym Szlaku: szansa dla europejskiej branży TSL". Powiedziano w niej m.in. o potencjale europejskiej branży TSL w działalności biznesowej na polskim odcinku Kolejowego Jedwabnego Szlaku, rozmawiano o tendencjach w rozwoju szlaku, debatowano nad silniejszą koordynacją podmiotów, które chciałyby uczynić Polskę hubem na szlaku. Równolegle do konferencji o KJS prowadzone było także forum "Logistics Innovative Solutions", a pod koniec dnia odbyła się również konferencja poruszająca zagadnienia ruchu na granicy i transportu multimodalnego w polsko-niemieckim regionie biznesowym.
Drugi dzień to m.in. cała seria krótkich prezentacji przygotowanych w ramach Spotkań Transportowych. Porady, praktyczne wskazówki, krótkie omówienia usług, a do tego zawsze nie do przecenienia możliwość bezpośredniego kontaktu z prelegentami, tuż po ich wystąpieniach. Obok odbywało się także forum transportu towarów niebezpiecznych (organizator: MDRK), a pod koniec dnia Grupa SKAT zaprosiła na konferencję: Jak przeprawy promowe dostosowują się do zmian na rynku transportu drogowego?
Networking. Jednym z chwalonych pomysłów był Networking Logistyczny, czyli udostępniona dla uczestników targów możliwość wzięcia udziału w bezpłatnych, 15-minutowych spotkaniach biznesowych. Taki format krótkiej rozmowy, o wyznaczonym konkretnie czasie, wyklucza niepotrzebne tracenie czasu i dość precyzyjnie pozwala określić czy obie strony są faktycznie zainteresowane podjęciem współpracy.
Redukowane są też praktycznie do zera pomyłki, bowiem Networking Logistyczny jest kierowany wyłącznie do fachowców - od przedstawicieli firm produkcyjnych, dystrybucyjnych czy sieci handlowych, do importerów i eksporterów, którzy szukają usług w zakresie transportu, spedycji lub logistyki. Dziennie takich miniwywiadów można było przeprowadzić nawet kilkanaście.
Praca. Po zeszłorocznym debiucie uznano, że będą też kontynuowane równoległe targi pracy TransLogistica Jobs, które mają zgromadzić w jednym miejscu zarówno wiarygodnych pracodawców z konkretnymi ofertami pracy czy dodatkowymi szkoleniami i propozycjami rozwoju zawodowego oraz z drugiej strony oczywiście pracowników i specjalistów, a także uczniów czy studentów dopiero rozpoczynających swoją karierę.
Na szczególną uwagę zasługuje druga edycja Ogólnopolskich Targów Pracy Branży TSL - TransLogistica Jobs. Jestem przekonany, że to wydarzenie, podobnie jak w ubiegłym roku ułatwi studentom, absolwentom oraz specjalistom na nawiązanie współpracy z rzetelnymi pracodawcami z branży TSL - chwalił inicjatywę Paweł Konowałek, dyrektor targów.
« powrót