Znakomite wyniki, a do tego nowy członek rodziny
Lawrence David dołącza do Grupy Wielton
Tuż przed targami IAA odbyła się w Warszawie konferencja prasowa Grupy Wielton, na której nie tylko podsumowano pierwsze półrocze 2018 r., ale poinformowano także o przejęciu przez Grupę kolejnego europejskiego producenta.
Do rodziny Wielton dołączył Lawrence David, trzeci pod względem wolumenu sprzedaży producent naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Wielkiej Brytanii. Akwizycja o wartości 26 mln funtów jest kolejnym krokiem w realizacji Strategii 2020 Grupy Wielton. Dzięki włączeniu marki Lawrence David spółka uzupełni portfolio m.in. o specjalistyczne naczepy do szybkiego załadunku oraz zabudowy typu last mile.
Teraz Wlk. Brytania. Lawrence David to firma o ponad 45-letniej historii, działająca na stabilnym, brytyjskim rynku o łącznym potencjale ok. 23 tys. pojazdów rocznie, o udziale w rynku na poziomie 9,9%. Spółka posiada w swoim portfolio między innymi naczepy oraz zabudowy kurtynowe i furgonowe, a także rozwiązania typu last mile, stanowiące obecnie ok. 13% jej portfela produktowego.
Dzięki przejęciu spółki Lawrence David, Grupa Wielton zyskuje bezpośredni dostęp do stabilnego a zarazem chłonnego rynku. Akwizycja jest dla nas także źródłem wzbogacenia oferty Grupy – brytyjska spółka posiada bowiem produkty unikalne. Z perspektywy wejścia na zupełnie nowe rynki, na szczególną uwagę zasługują produkty z linii last mile/home delivery, które są szeroko wykorzystywane w branży FMCG i szybko rozwijającym się sektorze e-commerce. Kolejną interesującą grupą produktową, są kurtyny bezsłupkowe, które pozwalają na sprawniejszą obsługę załadunku i szybsze uruchomienie transportu. Spodziewamy się, że na bardziej wymagających rynkach produkt ten może częściowo zastąpić naczepy tradycyjne – mówił Mariusz Golec, prezes Zarządu Wielton S.A. Z drugiej zaś strony, widzimy duży potencjał w uzupełnieniu oferty Lawrence David o naczepy wywrotki oraz naczepy podkontenerowe. Docelowo, Grupa Wielton będzie dostarczać także gotowe podwozia naczepowe do produktów Lawrence David – dodał prezes Golec.
Wspólnie. Za powodzenie procesu integracji odpowiadać będzie Marshall Lawrance, dotychczasowy dyrektor zarządzający spółki, którego wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm zostały docenione przez zarząd Grupy. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy być częścią Grupy Wielton. To strategiczne partnerstwo gwarantuje nam zarówno możliwość produkcji podwozi, jak i współpracy z dotychczasowymi dostawcami. Dzięki zawartej umowie poszerzymy nasze portfolio produktów trafiających na rynek Zjednoczonego Królestwa, a także zyskamy dostęp do najbardziej zaawansowanego Centrum Badawczo-Rozwojowego w Europie. Mając to wszystko na uwadze, patrzymy w przyszłość z optymizmem – powiedział Marshall Lawrence.
Grupa Wielton przejęła 75% udziałów w spółce Lawrence David, a przejęcie pozostałych 25% zaplanowane jest w ciągu kolejnych 4 lat w modelu earn-out za cenę opartą o średnie EBITDA Grupy z 4 lat.
Wyniki. Przychody Grupy Wielton w pierwszym półroczu 2018 r. były wyższe o ponad 24% w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosły 983,4 mln zł. Na koniec okresu skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 39,2 mln zł (wyższy w ujęciu r/r o 23,2%), a wynik EBITDA 51,3 mln zł przy rentowności 5,3 proc (o 18,2 proc. więcej r/r.). Wzrost był widoczny również na poziomie sprzedaży – łączny wolumen w raportowanym okresie był wyższy o 13,9% w ujęciu rok do roku. Wynik konsoliduje sprzedaż w obszarze działalności marek Wielton, Viberti, Fruehauf, a także spółki Langendorf.
W pierwszym półroczu br. sprzedaliśmy łącznie 8825 szt. pojazdów, co oznacza, że zarówno w ujęciu rocznym, jak i kwartalnym jako Grupa systematycznie rośniemy. Dzięki sprzyjającej koniunkturze nieustannie utrzymujemy się w ścisłej czołówce producentów przyczep i naczep w Europie, a w Polsce jesteśmy obecnie trzecim co do wielkości graczem – podsumował Mariusz Golec.
Konferencja warszawska odbyła się dzień przed targami IAA, ale i na samych targach Wielton zorganizował spotkanie dla dziennikarzy. Obok prezesa Grupy Wielton Mariusza Golca, wystąpili także szefowie firm-córek: dr Klaus Strautmann, dyrektor Langendorfa, Richard Rihouet, dyrektor Fruehaufa oraz Andy Dodge, dyrektor Lawrance David.
« powrót