Zwycięzca rankingu wartości rezydualnych ciężkich samochodów dostawczych 2014 według Eurotax
Według najnowszego rankingu firmy Eurotax IVECO Daily okazał się modelem o najwyższej wartości rezydualnej po 36 miesiącach wśród ciężkich samochodów dostawczych. Według badania IVECO Daily w ciągu trzech lat nie traci nawet połowy wartości liczonej od ceny nowego pojazdu.
Ranking wartości rezydualnej (RV) ciężkich samochodów dostawczych (DMC od 3t do 3,5t) wygrał nowy IVECO Daily. Wśród porównywanych modeli Iveco oferuje najwięcej wersji objętościowych oraz dwa warianty osi (pojedyncze/podwójne ogumienie). Zwycięskie Daily osiąga poziom 36-miesięcznej RV na poziomie 50,86%. Oznacza to, że w tym okresie nie traci nawet połowy wartości liczonej od ceny nowego samochodu. Według ekspertów z firmy Eurotax „podejmując decyzję o zakupie nowego pojazdu, zwłaszcza użytkowego, warto więc przyjrzeć się jego postrzeganiu na rynku, ponieważ pozwoli to zaoszczędzić czas i koszty przy późniejszej odsprzedaży”.
Według Eurotax „wartość RV to podstawowy wskaźnik wykorzystywany przez firmy leasingowe i zarządzające flotami, określający opłacalność korzystania z samochodu. Stanowi największy, około 50-procentowy składnik TCO, czyli całkowitych kosztów użytkowania samochodu, pilnie śledzonych przez branżę wynajmu i finansowania zakupu pojazdów.
Użytkownicy prywatni znacznie rzadziej wykorzystują tego typu informacje. Częściej o zakupie decyduje cena nowego pojazdu, obiegowa opinia, czy przywiązanie do marki, a więc czynniki typowo emocjonalne. Często jednak okazuje się, że chłodna analiza wartości RV może przynieść znacznie więcej korzyści. Krótko mówiąc, wysoka cena zakupu nowego samochodu wcale nie musi oznaczać wyższego spadku wartości rynkowej i większych kosztów. Stąd tak duże znaczenie wartości rezydualnej, która powinna być podstawową informacją braną pod uwagę podczas zakupu pojazdu, pozwalającego dokonać przemyślanego i świadomego wyboru. Wysoka wartość rezydualna świadczy o renomie marki, niezawodności modelu i jego walorach użytkowych, a więc zaufaniu do marki lub modelu na rynku wtórnym. Można więc uznać wartość RV za obiektywny wskaźnik jakości do ceny.”
« powrót